Co zakłada idea work life balance?

Autor     gru 27, 2018     Wszystkie    0 Komentarzy
Co zakłada idea work life balance?

Nie bez powodu miejsce pracy jest oddalone od Twojego domu. Jest ono przeznaczone do tego, by nie mieszać obu tych stref życia: pracy i czasu wolnego. Jednakże istnieją zawody, w których przynoszenie pracy do domu jest niekiedy przykrą koniecznością. Na szczęście istnieje pewna idea - work life balance, która pozwoli Ci uniknąć frustracji związanej z mieszaniem się pracy do życia osobistego. 

W czym tkwi tajemnica "work life balance"?

Zasada work life balance ukształtowała się na przełomie lat 70-80 XX wieku w Stanach Zjednoczonych, mekce kapitalizmu. Zauważono, że w związku z nadgodzinami w pracy oraz multum obowiązków poza pracą, spadła wydajność pracowników. Ponadto, niepowodzenia w pracy przekładały się na kryzysy w życiu osobistym. Wymyślono więc regułę, wymagającą zastosowania się do niej zarówno w miejscu pracy(obejmującą pracodawcę i pracownika), jak również w życiu prywatnym (obejmującą pracownika) i zakładającą, że praca i życie osobiste maja układać się w harmonijną całość.

Rola pracownika i pracodawcy

Wbrew pozorom, zasada ta nie polega na oddzieleniu pracy od życia osobistego potężnym murem, gdyż jest to po prostu nierealne. Zdaniem badaczy, takie wyraźne zarysowanie granic między tymi sferami życia może być toksyczne i frustrujące. Najważniejsze jest, żeby za pomocą odpowiednich środków:

  • płacenie za godziny nadliczbowe
  • ograniczenie liczby nadgodzin
  • prowadzenie cyklu szkoleń podnoszących kwalifikacje pracowników
  • dofinasowania do zajeć sportowych pracowników - wprowadzenie Karty Multisport
  • umożliwienie wykonywania pracy z domu

...sprawić, żeby pracownik odnosił satysfakcję wynikającą z samorealiazacji, co przełoży się na dobre wyniki w firmie. Dzisiaj idea harmonii pracy i życia prywatnego jest tak rozpowszechniona, że praktycznie każda firma oraz instytucja publiczna wciela ją w życie, wystarczy przejrzeć oferty pracy.

Natomiast osoba pracująca w firmie może ustalić zasady, które pozwolą nam odciąć się od obowiązków pracowniczych w czasie wolnym. Pamiętajmy jednak, żeby elastycznie ich przestrzegać!

Related Products

Wstaw komentarz

Imię: *
E-mail: * (niewidoczny)
Strona WWW: (URL z http://)
Komentarz: *
Wpisz kod